קבוצת רכישה באמצעות יזם – יותר מקצועי, פחות חסכוני

    חיש נופי ישראל 1 Comment on קבוצת רכישה באמצעות יזם – יותר מקצועי, פחות חסכוני
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטור הקודם עסקנו ביתרונות ובחסרונות המרכזיים ברכישת דירת באמצעות 'קבוצת רכישה', בה מתארגנים כמה בני אדם במטרה ליזום פרויקט בניה יחדיו.

    אלא שישנו אופן נוסף, שהפך לאחרונה לאופנתי במדינת ישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט: יזמים – חברות או אנשים פרטיים – היוזמים את הקמתן של 'קבוצות רכישה', תמורת עמלות על ניהול הקבוצה וכדומה.

    יזם מקצועי אמנם מייקר משמעותית את העלות, משתי סיבות מרכזיות: עמלת ניהול בגובה נכבד אותה הוא נוטל לעצמו, כמו גם עלויות שיווק ופרסום – שאינן נחסכות במקרה כזה.

    מאידך גיסא, לא כל אחד מסוגל לאתר בעצמו קבוצת רכישה פעילה באזור ובמקום בו הוא מעוניין לגור, ובנוסף לכך, מספק היזם ליווי מקצועי, שעשוי לחפות על החסרונות הללו, וכולל בין השאר עמידה מול הבנק המלווה, ובדיקה כלכלית של הלקוחות תוך סיכום מקצועי איתם – כדי למנוע מצב בו אחד מהם יעצור את הזרמת התשלומים ויפגע בפרויקט כולו.

    מאידך גיסא, יזמים רבים שאינם מודעים לכל הפרטים, עשויים ליפול ב'מלכודת מס', דהיינו, במידה ורשויות המס יבחנו את הפרויקט, ויגלו כי היזם סיפק תכנית מפורטת לרכישה דירה כמו זו שמספק קבלן, ולא רכישת קרקע עם רעיון עסקי, יבוטלו למפרע הטבות המס המשמעותיות – המהוות נתח מרכזי בחיסכון הכלכלי של 'קבוצת הרכישה', ביטול שיעמיד בספק את כדאיותה של הרכישה באמצעות הקבוצה.

    טיפ נוסף שחשוב לזכור, בפרט במקרה בו קבוצת הרכישה מנוהלת על ידי יזם, ואינה מורכבת מאנשים שאתם מכרים בדווקא, לוודא כי ישנו סעיף ברור המורה כיצד יבוצעו דברים במקרה של חילוקי דעות בין החברים, האם הרוב יוכל לכפות את דעתו על המיעוט? האם יהיה צורך בחוות דעת מקצועית? וכדומה.

     

    המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

    פעמוני הגבעה קונוורט - 2.cdr



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם חתמתי על בקשת הצטרפות בלתי חוזרת לקבוצת רכישה, דירה ברחובות, שילמתי 18000 שח, ואחרי כמה ימים התחרטתי ואני רוצה לבטל. מה קורה אם הכסף ששולם ???